Gry, adm. direktør af Værftets Madmarked

"TOC er min sikkerhed for, at der ikke er overraskelser i økonomien. Det betyder, at jeg får frihed til at prøve nye idéer af og gøre det, jeg er bedst til"

Mød vores kunder

OverskudSammen (1)

Du finder her nogle eksempler på opgaver, som vi har løst sammen med vores kunder.​

Har du spørgsmål, så tag kontakt til Kim, som kan svare på, om vi også kan hjælpe dig.

Kundecases

Hillerød Madmarked

Lokale ildsjæle/iværksættere tog i 2019 initiativ til at etablere et madmarked i Hillerød. De valgte af få vejledning og sparring fra branchefolk, så Hillerød Madmarked kunne åbne dørene i maj 2021.

Værftets Madmarked

Sikker drift og kontinuerlig udvikling af Værftets Madmarked i Helsingør.

Alrø Købmandsgård

Overtagelse af café og etablering af nyt koncept

Bistro RK

Etablering af ny restaurantvirksomhed og vækstplan

Funga Farm

Ny selskabsstruktur og ny bestyrelse – sikring af fortsat vækst

Dining by Jyrk

Kapital fremskaffelse til start-up virksomhed

Besta Pizza

Rådgivning og administrativ hjælp til nystartet virksomhed

Kundeeksempler

Rekonstruktion for at undgå konkurs

Case:

Rekonstruktion af en kun tre-årig event/catering virksomhed med ca. 10 ansatte fordelt på afdelinger beliggende i København og Aarhus. Året 2018.

Udfordringer:

Selskabet stod foran en lurende konkursbegæring.

Hvad gjorde MaksConsulting:

Primo 2018 en af to initiativtagere til rekonstruktionsprocessen, og ansvarlig for udvikling af projektplan med fremskaffelse af risikovillig kapital og øjeblikkelig sikring af de kritiske aktiver og nøglemedarbejdere for fortsat drift.

Påtog sig opgaven som midlertidig direktør i 10 måneder, med særligt ansvar for administration, regnskab og økonomistyring.

Vi konkluderede hurtigt at Aarhus var relativt selvkørende, og kanaliserede derfor alle disponible ressourcer mod København, med fokus på pipeline vækst.

Fik etableret salgsorganisationen, implementeret projektstyringsværktøjer og planlagt opgradering af den digitale markedsføringsplatform. Overdrog projektet til drift og ny direktion ultimo 2018.

Resultat:

Yderligere kapital er sikret, vækstplanen er besluttet og selskaberne forventes allerede i 2019 at kunne fremvise driftsoverskud, et år før forventet.

Finansiering

Case: Ny bankforbindelse:

Virksomheden søger ny bankforbindelse, da dialogen med nuværende bank er gået i baglås. En dialog med den bestående bank giver ikke mening, så opgaven er at finde ny bank. Ny bank og øgede kreditrammer er bragt på plads på 3 måneder.

Case: Finansiering af ejendom

Virksomheden er vokset ud af bestående produktionsrammer og har vanskeligt ved at få finansiering til ny produktions- og administrationsejendom på plads. Efter oplæg til tre banker, er ny bank og finansieringsløsning på plads.

Case: Finansieringstjek

Tjek af virksomheds aktuelle banksamarbejde viser en ikke-hensigtsmæssigt sammensætning af bankfinansiering og anden finansiering. Gennemfører ”finansieringstjek”. Ny sammensætning af den samlede ”finansieringspakke” med stor besparelse på posten renteudgifter er bragt på plads i bestående bank.

Markedsføring – tiltrækning af virksomhedskunder

Case:

Et restauratørpar, som driver to restauranter nord for København – begge med unik beliggenhed og med højt gastronomisk niveau. April 2017.

Udfordringer:

Har rigtig godt fat i selskabs-segmentet (især brylluper) og a la carte kører også fint. Bryllupper er en meget sæsonbetonet forretning, så der er et ønske om at tiltrække kunder i dagtimerne og på hverdage – fx virksomheder, der skal afholde seminarer, events, bestyrelsesmøder o.lign.

Hvad gjorde ActOn-CPH:

Udarbejdede et event målrettet mødeplanlæggere, som var attraktivt nok til at de kunne forsvare at bruge tid på at deltage. Udarbejdede ligeledes oplæg til content til hjemmeside målrettet mødeplanlæggere. Forestod al kreativ eksekvering (invitation, målgruppeudvælgelse, valg af fotos, indhold til hjemmeside, sociale medier mv.).

Resultat:

Vellykket afvikling af event for relevante deltagere, dvs. potentielle nye virksomhedskunder.